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YusukeKusuyama 48 🚹 👨 = 楠山祐輔 → HP - OFFICIAL !!!!!

What is the American #HolinessMovement !?

2021.05.29 14:25

「WORD of LIFE」様より

シェア、掲載。


ありがとうございます。

感謝です。


まずは英語

What is the American Holiness Movement in 5 Minutes?


1995.01.01

What is the American Holiness Movement?

America Holiness Movement ...


1. A movement started with the intention of re-emphasizing the doctrines and experiences of Whole Sanctification and Christian Perfectation, highlighted by methodist father John Wesley (Wesley) in the 18th-century English evangelical awakening movement, in an attempt to rebuild and re-emphasize the Church in 19th-century America. As a result, it led to the birth and occurrence of several cults and organizations. The cause has been promoted by those who felt that it was their mission to re-emphasize their teachings and experiences, as wesley's ardent cooling of "total sanification and christian completeness" and criticism came to be seen in the mainstream of the Methodist Church that spread throughout the United States. Particularly e emphasizeing was that total sanification must be experienced instantaneously as a "second turning grace" of Christians. The first turning point is to be saved from the sins committed by man as an act, at which time he is born born into a Christian, but the nature of sin that makes us commit those sins still remains in us. But at the second turning point, the nature of the sin is rened, and man is made to be a man who can live a life of perfect victory over love, and is instantly guided by the experience. AAmong the things Wesley conveyed, the reaction, correction, and re-emphasis on the in particular being made of these points in the Methodist Mainstream Church were central to the Holiness movement.


続いて日本語

《5分で分かる》アメリカ・ホーリネス運動とは?

1995.01.01


アメリカ・ホーリネス運動とは?

アメリカ・ホーリネス運動…

1.メソジストの父ジョン・ウェスリ(ウェスレー)が18世紀英国の福音覚醒運動で強調した全的聖化(Entire Sanctification)とキリスト者の完全(Christian Perfection)の教理と経験を,19世紀のアメリカの教会に復興して,再強調しようとの意図で始められた運動のことで,その結果幾つかの教団や団体の誕生や発生にまで至ったもののことである.その原因は,アメリカに広がっていったメソジスト教会の主流に,ウェスリの伝えた「全的聖化・キリスト者の完全」に対する熱心の冷却化や,批判が見られるようになったことで,その教理と経験を再強調することを使命と感じた者たちによって推進されてきた.特に強調された点は,全的聖化がキリスト者の「第2の転機的な恵み」として,瞬時的に経験されなければならないということであった.第1の転機には,人間が行為として犯した罪から救われるのであって,その時に新生してキリスト者とされるのであるが,まだそれらの罪を犯させる罪の性質は人の内に残存している.しかし第2の転機でその罪の性質はきよめられて,人は愛に全うされ,罪に全く勝つ生涯を送り得る者とされ,しかもその経験に,瞬時に導き入れられる,というのである.ウェスリの伝えた事柄の中で,特にこれらの点がメソジスト主流教会でおろそかにされたことへの反動と是正,またその再強調が,ホーリネス運動の中心であった.<復> 2.南北戦争の原因の一つとなった奴隷解放問題について,明白な態度と実践に立たなかったメソジスト教会から,1840年代にオレンジ・スコットが独立してウェスレアン・メソジスト教会を設立したことに端を発し,1860年にはB・T・ロバーツが,同様な理由に加えて,聖化の主張の弱体化を批判して,メソジスト教会のジェネシー教区から追放され,その結果,自由メソジスト教会が組織されるに至った.一方,1830年代には,サラ・ランクフォードとフィービ・パーマーの二婦人が「火曜日集会」として知られる集会を開始し,同様の集会を各地に開いて,それがホーリネス復興運動を推進するようになった.1860年代には「聖化推進キャンプ集会全国協会」が組織され,それは何度か組織替えや改名を繰り返して,今日の「クリスチャン聖化協会」(CHA)となっている.この頃,各地に「神の教会」と称する幾つかの教団が生れ,その多くはペンテコステ派となっていったが,インディアナ州アンダーソンに本部を有する教団は,ウェスレー主義と堅く結び付いて残っている.歴史的にはウェスリたちと源を別にする人たちの中にも,更に深くきよめられた勝利の生涯,更に高いクリスチャン生活を強調する者が起ってきて,ホーリネス運動の流れの一部となるものが生れた.メノナイトや,改革派の中からも,クリスチャン・アンド・ミショナリー・アライアンスとか,大リバイバル運動の指導者でオベリン派と言われるチャールズ・G・フィニやアサ・メイハーン,英国に端を発した救世軍,組合派の信徒医師アップハム,長老派のボードマン,バプテストのA・B・アールなどもこの大きな運動の一部と見られ,クエーカー派のR・ピアソル,ハンナ・W・スミス夫妻なども含まれる.もちろんメソジスト主流からも共鳴加担する者が少なくなかった.英国のオズワルド・チェインバーズやパジト・ウィルクスなども,アメリカにおいてではないが,相通じている.<復> 3.現在では次のように大きく三つに区別される.(1)ウェスレアン・ホーリネス運動は,ウェスレー主義を保持してそれを強調しているもの.(2)ケズィック・ホーリネス運動は,1875年に英国ケズィックで開かれた大会に発端を持つもので,改革派神学の影響を受けたウェスレー主義の特徴を持ち,第2の転機を言う者もあるが,罪の性質の全的で瞬時的なきよめは言わない.F・B・マイアーやアンドルー・マーレイなども含まれていると言えよう.(3)ペンテコステ派と呼ばれるもので,現状においては,ウェスレー主義とはかなり異なるものとなっているものが多い.ホーリネス経験を聖書の五旬節(使徒2章)と「第2の転機」と並べて,異言や神癒などをこの経験の証拠として強調するものが少なくない.これらの異なる動きを,同じホーリネス運動の下に理解することは,現代においては適切でなく,むしろ区別して見るべきである.<復> 4.ホーリネス運動に加わる者たちが,この物質主義的な時代に,霊的な生活を立証顕示している意義は小さくないが,エリート意識,戒律主義,静寂主義,文化否定主義,反知性主義,自己欺瞞,熱狂,道徳的無感覚,非現実主義などと見られる奇形の信仰生活や意識に,知らずして落ち込むことのないように,ホーリネス運動にかかわる者たちは心しなければならない.加えて,聖霊を強調するのあまりに,聖書を信仰の唯一の規範とせずに,それを超越したり,聖書を超えた特殊啓示や経験を主張したり,尊重重視したりすることは許されるべきではない.→メソジスト主義,ウェスレー主義,聖化運動,きよめ,ホーリネス.(蔦田眞實)

(出典:『新キリスト教辞典』いのちのことば社, 1991)


続いて「YOUTUBE」です。

All knowledge of the universe, Principia.

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John Wesley

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#聖公会の聖職者 #イングランドのプロテスタントの信者 #イギリスの牧師


宇宙のすべての知識 プリンシピア

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ジョン・ウェスレー

81 回視聴•2020/01/09


John Wesley, June 28, 1703 - March 2, 1791, was an 18th-century Church of England priest who later tyred a faith awakening movement called the Methodist Movement. It was a Protestant church named methodist to have come to have a big power in the United States, Europe, and Asia to have a result from this movement. Especially in the United States, it is a Protestant school with the second largest number of believers. Emphasizing sanification, he chanted The Complete Christians. This is inherited by the Wesleyan Methodist and the Holiness, which emphasizes the ying-ying. Wesley, who studied theology at Oxford University, joined his brother Charles Wesley in starting a small student group, The Holly Club, to help them live their student lives. Later, the way of life (method) which characterizes this sect, and becomes the common name is derived from the daily division at this time. Wesley, who graduated from college and became a priest in the Church of England, went to colonial America with the intention of preaching to American Indians, but returned home in despedy with little satisfactory activity. Until this time Wesley was a strict martial lawist, practicing it himself, but he had not been confident in his faith for a long time. At that time, one phrase of the Luther sermon collection heard from a certain Bohemia missionary (Huss faction Moravia brotherhood) strikes his mind and body like thunder. We are thyrest that the conviction of salvation does not come at the end of commandments or good deeds, but that we have already been saved by Christ's self-sacrifice when we realize our imperfections and sinfulness. To spread this gospel and its community service, he begins a faith awakening movement. However, the movement using a large number of tsuji preachers, mainly made up of believers, caused a fierce opposition on the part of the church and was persecuted as an evil group. The believers also went out to the service of the national church in the early days, but gradually became irreconcilable and came to have original worship and meeting place. Wesley spent the second half of his life touring 18th-century England and Ireland, which were not yet railwayed. The purpose was to give the open-air sermons he was good at and to bestow the sacrament on believers who had lost their relationship with the clergy. His sermons were often difficult, and the public didn't seem to understand them well, but his passion seemed to impress them. George Whitfield, who was close to Calvin's thinking, also acted halfway along as leader of the Methodist movement, but the Welsh Methodists followed a different path and formed the Presbyterians after the Welsh Methodist Revival. Wesley also competed with the Church of England over his faith, but he pledged allegiance to the King of England and was generally cooperative in his national policy. HHe also spared no effort in cooperating with the Spanish Civil War at the time. When a Methodist preacher is captured as an unemployed exile, he is forced into the army, but he encourages him to return to fulfill his duty as a reward country. In the Church of England, the ranks of the director, elders, and deacons were established, but Wesley was not a director in the position of "elder." The Methodist movement has expanded and relations with the Church of England have deteriorated. Initially, members of the Methodist Society were coached by Wesley to keep worship in the State Church and give it to the sacrament, but as relations deteriorated, the execution of communion in the Methodist herd became a problem. Wesley asked the Church of England's superintendent to give a hand to the believer evangelists who worked under him to solve this problem, but this wish was rejected. Wesley was in the position of the elder, not in a position to give a hand. As the Methodist movement expanded into the Americas and the United States, then a colony of the British Empire, became independent, Wesley was forced to establish methodists on the New Continent as methodist eponymists and gain independence from the Church of England. By this time, Wesley, through King's book, had recognized that the director and the elder were equal in the Bible, and in his position, he was authorized to proselytize and execute the scriptures to the American congregation evangelists. In this way, provided, the Methodist Episterological Church in the United States is systematically and theologically independent of the Church of England.


 ジョン・ウェスレー

ジョン・ウェスレー(John Wesley、1703年6月28日(ユリウス暦6月17日) - 1791年3月2日)は、18世紀のイングランド国教会の司祭で、その後メソジスト運動と呼ばれる信仰覚醒運動を指導した人物。この運動から生じたのがメソジスト派というプロテスタント教会であり、アメリカ合衆国・ヨーロッパ、アジアで大きな勢力をもつに至った。特にアメリカではプロテスタント系で信徒数第2の教派である。聖化を強調し、『キリスト者の完全』を唱えた。これはウェスレー派のメソジストときよめを強調するホーリネスに継承されている。

オックスフォード大学で神学を学んでいたウェスレーは、その弟チャールズ・ウェスレーとともに、自らの学生生活を律するための小さな学生グループ Holy Club を始める。のちに、この教派を特徴づけ、その通称ともなる生活方法(メソッド)はこのときの日課割りに由来している。

大学を卒業してイングランド国教会の司祭となったウェスレーは、アメリカ・インディアンへの宣教を志して植民地アメリカに渡るが、ほとんど満足な活動さえ行えないまま失意のうちに帰国した。この頃までのウェスレーは厳しい戒律主義者で、自らもそれを実践していたが、ずっと自分の信仰に自信を持てずにいた。そんなとき、あるボヘミアの宣教師(フス派モラヴィア兄弟団)から聞いたルター説教集の一句が、雷のごとく彼の心と体を打つ。救いの確信は戒律や善行の末に訪れるものではなく、自らの不完全さと罪深さを悟ったときに、既にキリストの自己犠牲によって救われているのだと回心する。この福音とそれに基づく社会奉仕を広めるため、彼は信仰覚醒運動を開始する。しかし、主に信徒からなる多数の辻説教者を用いた運動は、国教会側の激しい反発を招き、邪教集団として迫害される。信徒たちも初期には国教会の礼拝に出ていたが、次第に相容れなくなり独自の礼拝と集会所をもつようになる。

まだ鉄道の通じてない18世紀のイギリスやアイルランド各地を、ウェスレーはその後半生を通じて馬に乗って巡回することに費やす。その目的は、彼が得意とした野外説教を行うことと、聖職者との関係を失った信徒たちに聖餐を授けるためであった。彼の説教は難しい言葉が多く、大衆にはよく分からなかったらしいが、その情熱が感銘を与えたようである。また、カルヴァンの考え方に近いジョージ・ホウィットフィールドもメソジスト運動の指導者として途中まで行動を共にしたが、ウェールズのメソジストは別の道を歩みウェールズ・メソジスト・リバイバルののち長老派を形成した。

ウェスレーは信仰を巡っては国教会とも争ったが、イギリス国王には忠誠を誓い、国策にも概して協力的であった。当時の対スペイン内戦にも協力を惜しんでいない。メソジストの説教者が無職の流浪者として捕まると、軍隊に強制入隊させられたが、きちんと報国の義務を果たして帰るよう励ましている。

イングランド国教会では、監督・長老・執事と3つの教職の位階を定めているが、ウェスレーは「長老」の立場にあって、監督ではなかった。メソジスト運動が拡大し、イングランド国教会との関係が悪化してきた。当初は、メソジスト・ソサエティの会員は、礼拝は国教会で守り、そこで聖餐の礼典に与るようウェスレーによって指導されていたが、関係の悪化と共に、メソジストの群れでの聖餐式の執行が問題となってきた。この課題の解決のため、自らの下にあって労する信徒伝道者に按手礼を施すよう、ウェスレーはイングランド国教会の監督に願い出たが、この願いは却下された。ウェスレーは長老の立場にあって、按手礼を施す立場にはなかった。

メソジスト運動がアメリカ大陸に拡大し、当時大英帝国の植民地であったアメリカ合衆国が独立するに及んで、ウェスレーは、新大陸のメソジストたちをメソジスト監督教会として組織し、イングランド国教会から独立させざるを得なかった。この頃にはウェスレーは、キング監督の著書を通して、聖書では監督と長老が同等の立場であることを自覚するに至って、長老の立場でありながら、アメリカの信徒伝道者に按手礼を授け、聖礼典を執行する権限を認めるに至った。このようにして摂理的に、アメリカのメソジスト監督教会は、組織的にも神学的にも、イングランド国教会から独立していっ...

Wesley Mission Trail

201 views•2017/01/20

ウェスレー伝道の軌跡

201 回視聴•2017/01/20

M H

He followed Wesley's missionary journey through Bristol, Cornwall, London and Epworth.

ウェスレーの伝道の旅を辿ってブリストル、コーンウォール、ロンドン、エプワースを巡ってきました。

What is the American Holiness Movement in 5 Minutes?

《5分で分かる》アメリカ・ホーリネス運動とは?