Triangular Pyramid
「Triangular Pyramid」
鈴木健太, 駒田六花, 福田雪子
2015.8.6 筑波大学芸術工房棟撮影スタジオ
筑波大学の授業「コンピューターアートⅠ」最終課題として制作。
立体面と平面に投影された幾何図形を中心とした映像によるVJ作品。三角錐でできた立体スクリーンオブジェクトを自作し、手前に飛び出す三角錐と奥に飛び出す三角錐、そして平面の3つの場所に対して投影した。投影面による幾何図形の歪みの面白さを表現した。投影される映像はパソコンのキーボードによってリアルタイムで操作されている。
プログラム(Processing)、投影、VJ操作を担当。
"Triangular Pyramid"
Kenta Suzuki, Rokka Komada, Yuko Fukuda
2015.8.6 Tsukuba University Art Studio Studio Photography Studio
Created as the final task of the University of Tsukuba "computer art Ⅰ".
VJ works based on images centered on geometric figures projected on solid surfaces and planes. I made my own three dimensional screen object made of triangular pyramid and projected on three places, a triangular pyramid that jumps out in front and a triangular pyramid that jumps out to the back. I expressed the interestingness of the geometric figure distortion by the projection plane. The image to be projected is operated in real time by the keyboard of the personal computer.
I am in charge of programing (Processing), projection, VJ operation.