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PTSパッチノート7.2.0非公式日本語版⑥戦闘システム全般、クラススキルの変更

2021.09.30 03:33

※わかりやすいように一部見出しを追加

出典

https://forums.elderscrollsonline.com/en/discussion/586882/


Combat & Ability(戦闘・アビリティ)


■General(全般)

Critical(クリティカル)

Critical Damage and Healing now has a hard cap of 125%. Note that this value can go beyond 125% but your Critical Strikes will not deal more than 125% damage or healing in total.

Developer Comment:

Currently, Critical Chance continues to remain the best stat in the game by a large margin in PvE due to no effective cap on the bonus, and a large array of sourcing of Critical Damage and Healing amplifications. Rather than nerfing the values of these sources across the board and hurting build choices that aren't over performing, we've decided to add a ceiling to the effectiveness of Critical potency to ensure the stat remains powerful, but doesn't continue experiencing power creep as we add more options to build for it in the future. This should have very low impact on unoptimized builds while also reigning in groups who are coordinating many sources of these bonuses and producing extraordinary results of damage or healing.

クリティカルダメージとヒールに125%の上限を設けます。注意したいのは、このステータス値は125%を越えることが出来るものの、合計で125%以上のダメージやヒールを与えられないということです。

(開発コメント)

現在クリティカル率は、そのボーナスに効力のある制限がなく、またクリティカルダメージ・ヒールを増幅させるソース(装備・スキル・アビリティ等)が数多くあることから、PvEにおいては最高のステータスとして非常に強い支持を得続けています。これらのソース全体をナーフしてしまうと、そこまで極端なパフォーマンスを出していないビルドの選択を奪うことになるため、私たちはクリティカルの有効な効力に天井(上限)を設けることで、クリティカルを強力なステータスとして保証しつつ、将来的にさらなるビルドの選択肢を追加していくことを見据えてパワークリープ(インフレ)状態をこのまま継続しないようにすることにしました。これはクリティカルを極限まで活用していないビルドにとっては非常に影響の小さい変更であって、クリティカルのボーナスを得られる数多くのソースを組み合わせてダメージ値・ヒール値で極端な結果を出すことを制御するためのものです。


Bash(バッシュ)

Made the following adjustments to Bash:

This core combat skill now has a cooldown of 333ms, down from 350ms, to ensure it can be cast up to 3 times per second at most.

Reduced the cost to 765, down from 1889, to ensure it is 1/3rd of a melee spammable.

The damage now scales with a mixture of your Physical and Spell Resistance + 1 extra damage (to ensure if you’re at 0 for these stats, it still hits the target!)

Reduced the cooldown phase after activating Bash that prevented you from casting other active abilities to 333ms, down from 700ms, for smoother gameplay when utilizing.

Fixed an issue where some proc based conditions could unintentionally succeed when removing negative ground effects.

The damage from this can now trigger enchantments and poisons.

バッシュに以下のような調整を行います。

・この戦闘スキルのクールダウンを0.350秒から0.333秒に下げます。これによりバッシュを1秒に3回行えます。

・コストを1889から765に減らします。これは与えられる近接攻撃の3分の1の値です。

・バッシュダメージは物理耐性と呪文耐性の合計によって変化する値+1のダメージを与えます(どちらも0であってもちゃんと敵に当たるようにです!)。

・よりスムーズなゲームプレイのために、他の有効なアビリティの詠唱をやめてバッシュを行った場合のクールタイムを0.7秒から0.333秒に下げます。

・いくつかのプロック(攻撃時にセット効果を発動する装備)によるバッシュ関連の効果が、地面のデバフを除去することで意図せず発動していた問題を修正しました。

・バッシュ攻撃によるダメージは符呪と毒の効果を引き起こすことが出来るようになります。


AoE(範囲効果)1

Fixed an issue where the caster of an ability using the new Area of Effect technology would be dismounted upon entering the area of their ability. Let this be a reminder that technology often affects us in ways we can never expect.

Adjusted the following abilities to use the new Area of Effect system introduced in Update 30.

Ash Cloud and its morphs

Meteor and its morphs

Note: this change also fixes numerous issues with the Ultimate failing against dead targets.

Stampede

Volley and its morphs

・新しいAoE(範囲効果)のテクノロジーを使用したアビリティを詠唱したキャラクターが、そのアビリティの範囲に入ると追い出されてしまう問題を修正しました。いやあ、テクノロジーっていつも予想しない影響を及ぼすものですよね。

・以下のアビリティに、アップデート第30弾で紹介した新しいAoEテクノロジーが適用されます。

 ー灰の雲とその変異スキル

 ーメテオとその変異スキル(追記:この変更はアルティメットスキルが既に死んでいるターゲットに撃てない問題も解決します)

 ー殺到

 ー斉射とその変異スキル


AoE(範囲効果)2

Abilities and item sets that heal, deal damage, or restore resources on a set frequency while in an Area of Effect will no longer display visual effects on each impact for targets in their areas. Below is a list of the affected sources:

These changes were done to help reduce combat clutter while utilizing these effects, as they became impossible to see with numerous active anyway.

・AoEの中にいるときに定期的に回復、ダメージ、リソース回復を行うアビリティやセット装備は、視覚効果をその都度与えないようになります。以下が影響を受ける装備・スキルの一覧です。

(開発コメント)

この変更はこれらの効果を使用しているときの戦闘の混乱を減らすことを目的にしています。いっぱい発動していると結局どれも見えないので。

Aegis Caller(アイギスの呼び手)

Auroran's Thunder(オーロランの雷)

Bahraha's Curse(バーラハの呪い)

Blood Mist(ブラッドミスト)

Budding Seeds(芽吹く種子)

Dragonknight Standard and morphs(竜騎士団旗とその変異スキル)

Draugr's Rest(ドラウグルズレスト)

Grand Healing and morphs(マスヒーリングとその変異スキル)

Hurricane(ハリケーン)

Elemental Storm and morphs(属性の暴風)

Embershield(エンバーシールド)

Frozen Watcher(凍った監視人)

Grothdarr(グロスダール)

Hiti's Hearth(ヒティの炉)

Impaling Shards and morphs(貫く氷片)

Leeching plate(吸血プレート)

Life Amid Death and morphs(死の中の生とその変異スキル)

Nightflame(ナイトフレイム)

Overwhelming Surge(圧倒するサージ)

Restoring Tether and morphs(回復の絆とその変異スキル)

Secluded Grove and Enchanted Forest(静謐の木立と魔性の森)

Sentinal of Rkugamz(ルクガムズ)

Sleet Storm and morphs(凍雨の嵐とその変異スキル)

Solar Barrage(太陽の弾幕)

Stone Husk(ストーンハスク)

Stormfist(ストームフィスト)

Unstable Familiar and morphs(無情なる使い魔召喚とその変異スキル)

Wrath of Elements(属性の憤怒)


Fixes(そのほかの修正)

Fixed an issue where many enchantments, poisons, and item sets were not properly labeled as procs.

Fixed an issue where some abilities experienced erratic visual behavior when cast by female characters with a bow equipped.

Fixed an issue where abilities that bounced between targets would fail to generate visual effects when reflected.

Trying to mount up while teleporting to a Wayshrine will no longer prevent you from mounting up after the teleport finishes.

・多くの符呪、毒、セット装備がプロックとして正しく分類されていなかった問題を修正しました。

・弓を装備した女性キャラクターがいくつかのアビリティを使用したときにおかしな動作をしていた問題を修正しました。

・ターゲットとのあいだを飛んでいくアビリティが反射したときに視覚効果を表示しない問題を修正しました。

・旅の祠にテレポートしようとしているときに馬に乗ろうとすると、テレポート後に馬に乗れなくなる問題を修正しました。


■Dragonknight(ドラゴンナイト・竜騎士)

Ardent Flame(熾烈なる炎)

①Combustion(燃焼・パッシブ)

Increased the resources granted from this passive to 500/1000 Stamina or Magicka, up from 250/500.

Added a cooldown of 500ms to each effect (which are separately tracked from one another) to make up for the above increase and the massive buff the Charged trait is getting.

・このパッシブが得られるリソースを250/500スタミナorマジカから500/1000スタミナorマジカに増やします。

・それぞれの効果(が互いに続いた場合)に0.5秒のクールタイムを追加し、「チャージ」のステータスのバフ効果をより効果的に、最大限に引き出せるようにします。

②Inferno(業火)

This ability and the Cauterize morph now grant both Major Prophecy and Savagery, rather than only Prophecy.

Flames of Oblivion (morph): This morph now launces 3 fire balls, up from 2, since it “lost” part of its unique morph function.

・このアビリティと変異スキル「焼灼」はいずれも預言(強)のみではなく、預言(強)と獰猛(強)を得られるようになります。

・オブリビオンの炎(変異):(上記の変更により)この変異スキル固有の機能を「失った」ので、このスキルは2つではなく3つの炎の玉を出せるようになります。

③Lava Whip(溶岩のムチ)

 This ability and its morphs now scale off your highest offensive stats, rather than exclusively Magicka based stats. May this finally end the fiery and age-old debate over getting a Stamina Whip.

Flame Lash (morph):

Fixed an issue where this morph did not apply Off Balance to targets who were Immobilized but not already Off Balance.

The override ability, Power Lash, now heals immediately rather than over 2 seconds, but its total healing per cast has been reduced by approximately 43%. However, Power Lash no longer has a 3 second cooldown. Ballerinas are back.

Molten Whip (morph): Seething Fury now lasts 10 seconds per stack, up from 5 seconds, to help it feel way less stressful to use in a rotation and allow for activation of burst at the perfect moment.

Developer Comment:

Magicka Dragonknight's morph options for Lava Whip currently feel too similar as they both increase the damage of the spammable and deal with 3 second cadences. Molten Whip now stands out more as a build-up to a deadly burst attack with its more gracious time period to activate for the perfect opportunity, while Flame Lash doubles down in the sustained pressure path, giving the Dragonknight moments to relentlessly batter their opponent down with reckless abandon.

・このアビリティと変異スキルの効果はマジカに関わるステータスのみをベースとして変動していましたが、今後は最も高い攻撃ステータスによって変動します。スタミナの鞭をくれ!という長年にわたる「(DKだけに)熱い」議論がこれで終わりますように。

・炎の鞭打(変異)

 ーこのアビリティがフラフラ状態になっていない移動不能状態の敵に対してフラフラ状態を与えることができなかった問題を修正しました。

 ー上乗せされるアビリティであるパワーラッシュ(力の鞭打)は2秒間にわたって回復するのではなく即座に回復するようになります。が、1詠唱ごとの総ヒール値は約43%に減少します。しかしながら、パワーラッシュは3秒のクールタイムを持たなくなります。バレリーナできるぞ!

・融解のムチ(変異)

 ーバフ効果のSeething Furyの持続時間は5秒間から10秒間に延長されます。これはスキル回しにおけるストレスを減らし、最高のタイミングで畳みかけが出来るようにするためです。

(開発コメント)

溶岩のムチのマジカDKの変異の選択肢は、どちらもダメージを上昇させ3秒のリズムで攻撃するという点から非常に似通っていました。この変更により、融解のムチはもっと余裕のある時間制限の中で完璧なタイミングで畳みかけ攻撃を行えるという点でより突出したスキルになりますし、炎の鞭打は攻撃を素早く送り出し続けることに注力し、とにかく思いっきりしつこく敵を攻撃する瞬間をDKに与えてくれます。

④World in Ruin(滅びの世界・パッシブ)

This passive now increases your damage done with Flame and Poison attacks by 2/5%, rather than increasing your damage done with Area of Effect Flame attacks by 3/6% and reducing the cost of your Poison abilities by 12/25%.

Developer Comment:(開発コメント)

This passive has been holding back the class in terms of PvE damage output for quite some time, pigeonholing the class into unsynergetic and often redundant combinations. While the sustain portion of the effect for Stamina-based Dragonknights had some cool niche gameplay, we feel like it missed the mark as a general passive for the class.

・このパッシブスキルはAoE攻撃のダメージを3/6%増やして毒アビリティのコストを12/25%下げるのではなく、炎と毒の攻撃ダメージを2/5%増加するようになります。

(開発コメント)

このパッシブはPvEにおける与ダメージの面でこのクラスを長い間抑圧し、DKは相乗効果に欠けた不要な組み合わせが多いクラスだという固定観念を作ってきました。スタミナDKの効果を支えるという点でニッチでクールなゲームプレイも生んでいましたが、クラス全体にまたがるパッシブとしては的外れだったと考えています。


Earthen Heart(大いなる大地)

①Ash Cloud(灰の雲)

This ability and its morphs now cost 378 Magicka every second while active, rather than having a MASSIVE upfront cost of 5670 – keeping their cost per second relatively the same, while removing the penalty of having to recast the ability aside from losing a global cooldown.

These abilities now tick 15 times over their duration, down from 16, while their total damage or healing per cast remains relatively the same.

These abilities now last 15 seconds at base, rather than 12.

These abilities now rank up in 1.1% healing or damage done per rank, rather than 1 second.

Eruption (morph): This morph’s initial hit damage now has a 10 second cooldown to prevent it from turning into an incredibly low costing AoE spammable.

・このアビリティと変異スキルは、5670マジカの最大の事前コストが必要でしたが、これをアクティブ中の1秒ごとに378マジカを消費するように変更します。1秒当たりのコストは変わりませんが、クールタイムのあいだに効果を失わないよう途中で再詠唱したときの不利益をなくしました。

・これらのアビリティは持続中に16回ではなく15回作動するようになります。これは1詠唱あたりの総ダメージ・ヒール値を等しくするためです。

・これらのアビリティはつまり12秒ではなく15秒間のあいだ持続します。

・これらのアビリティはスキルランクが上がるごとに1秒間延長されるのではなく、ヒール・ダメージ値が1.1%上昇するようになります。

・噴火(変異):この変異スキルの最初のヒットダメージは10秒のクールダウンを持つようになります。これは絶大なローコストAoEスキルにならないようにするためです。

②Battle Roar(闘の声・パッシブ)

This passive now restores 25/50 Health, Magicka, and Stamina per Ultimate consumed, rather than 23/46 Health, Magicka, and Stamina per the Ultimate’s cost.

Developer Comment:

This change should help even out your sustain when sitting on an Ultimate cast, and be less punishing when doing such.

・このパッシブは消費アルティメットごとに23/46ヘルス、マジカ、スタミナを回復するのではなく、それぞれを25/50回復するようになります。

(開発コメント)

この変更により、アルティメットスキルを使用してじっとしているときのリソース継続が楽になるほか、そんなふうにじっとしていても責められなくなるはずです。


■Necromancer(ネクロマンサー)

Grave Lord(墓の王)

Boneyard(骨の地)

 Increased the damage of this ability and its morphs by approximately 10% per tick since they tick 10 times instead of 11 after the change in Update 30.

・アップデート第30弾で効果の作動回数が11回から10回になったため、このアビリティと変異スキルのダメージを約10%増加します。


■Nightblade(ナイトブレイド)

Assassination(暗殺)

Grim Focus(冷酷な集中力)

This ability and its morphs now grant 1% damage done per stack, rather than 2% Critical Damage and Healing per stack.

Developer Comment:

This change was done to help ensure the class keeps up in damage after the introduction of the Critical potency cap.

・このアビリティと変異スキルはスタック(ヒット)ごとに2%のクリティカルダメージとヒールを得るのではなく、1%のダメージを得るようになります。

(開発コメント)

この変更は今回のアップデートでクリティカルに上限が設けられたことを受け、このクラスの与ダメージを保証するためのものです。

Shadow(影)

Path of Darkness(闇の回廊)

Twisting Path (morph): This ability’s damage now scales dynamically with the highest of your offensive stats.

・ねじれた回廊(変異):このスキルのダメージは最も高い攻撃ステータスに応じて変化するようになります。


■Sorcerer(ソーサラー)

Storm Calling(嵐の召喚)

Lightning Splash(稲妻の飛散)

Fixed an issue where the base ability was ending too soon and missing an extra tick of damage.

・スキルが早く終わってしまい与ダメージが失われていた問題を修正しました。


■Templar(テンプラー)

Aedric Spear(エドラの槍)

Spear Shards(槍の雨)

Fixed an issue where this ability and its morphs were ending slightly too soon, causing them to miss an extra tick of damage.

・このアビリティと変異スキルがわずかに早く終了し、与ダメージが失われていた問題を修正しました。

Dawn’s Wrath(暁の憤怒)

Backlash(バックラッシュ)

This ability and its morphs’ visual effects are now visible to the caster and enemies, rather than anyone.

・このアビリティと変異スキルの視覚効果は、誰にでも見えるのではなく、詠唱者とその敵にしか見えなくなります。

Restoring Light(回復の光輝)

Cleansing Ritual(浄化の儀式)

Increased the scaling coefficients on this ability and its morphs by approximately 17% since they tick 6 times instead of 7 after the change from Update 30.

・アップデート第30弾で効果の作動回数が7回から6回になったため、このアビリティとその変異スキルの効果の係数を約17%上げました。


■Warden(ウォーデン)

Green Balance(緑との調和)

Emerald Moss(翠玉色の苔・パッシブ)

Fixed an issue where the morphs of Healing Seeds were not properly contributing to this passive

・治癒の種子の変異スキルがこのパッシブに貢献していなかった問題を修正しました。


■Vampire(吸血鬼)

Mistform(ミストフォーム・霧の雨)

This ability and morphs' damage reduction now only works against player attacks, rather than any attack, to prevent it from invalidating many threats in PvE encounters.

Developer Comment:

This ability has been growing in popularity as a one-size-fits-all problem solver to many challenges in PvE areas that attempt to push the player to adjust their strategies, leading to many situations that trivialize difficulty or enforce the idea that players must be a vampire to do content. Mist Form is meant to be used as a disengagement tool, and the current iteration is currently enabling it to be used as a stand-your-ground ability in PvE. Moving forward, we are restricting the damage reduction to PvP to help stave off damage as you retreat, while removing it as an outright defensive tool in PvE.

・このアビリティとその変異スキルの被ダメージ減少効果は、全ての攻撃ではなく、プレイヤー攻撃のみに適用されるようになります。これはPvEにおける多くの脅威を無効化しないようにするためです。

(開発コメント)

このアビリティは、プレイヤーに戦略を練ってもらうために作られたPvEエリアの多くの困難に対する万能な解決手段としてすっかり人気になり、コンテンツの難易度を軽視したり、クリアのためには吸血鬼である必要があるといった考え方を強制したりするケースにつながっています。ミストフォームは解放手段として使用されることを想定しており、現在の(システム上の)反復処理ではPvEにおいてピンチを脱するために使用するアビリティとして使われることを現在も可能にしています。将来的には、被ダメージの減少はPvPに限定して退却する際のダメージを軽減するためのアビリティとし、PvEにおける明らかな防御手段としての役割は削除する予定です。


以上