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PTSパッチノート7.3.0 非公式日本語訳④戦闘システム(全般・クラスアビリティ)

2022.02.01 10:12

出典:

https://forums.elderscrollsonline.com/en/discussion/596951/

例によって独自訳なので色々ご容赦ください。


戦闘システム

全般

Player abilities that scale with your offensive stats, such as Weapon Damage and Max Stamina, will now dynamically scale with the highest of your offensive stats.

 As a heads up, the following abilities have not received adjustments to their scaling:

  ・Backlash and its morph’s final damage

  ・Conjured Ward and morphs

  ・Annulment and morphs

Player abilities that grant Major Savagery, Prophecy, Brutality, or Sorcery now grant both of their respective versions (such as Savagery and Prophecy) in efforts to reinforce the accessibility of hybrid stat gaining.

Note that player passives and consumables that grant the Minor versions of these have not been adjusted at this time, in order to preserve class unique power contribution for coordinated groups.

Fixed an issue where joining or leaving a group could re-summon an unsummoned pet.

・武器ダメージや最大スタミナといった攻撃ステータスの値によって効果が変動するアビリティは、最も高い攻撃ステータスに応じて動的に変化します。(※武器/呪文、スタミナ/マジカの枠を取り払うハイブリッド化促進の一環)。注意すべき点として、以下のアビリティはこの調整を受けません(※=今までと変わりません)。

 -バックラッシュ(テンプラー)とその変異スキルの最後のダメージ

 -結界召喚(ソーサラー)とその変異スキル

 -魔力無効(軽装)とその変異スキル

・プレイヤーアビリティのうち、獰猛(強)、預言(強)、残忍(強)、魔術(強)を得られるアビリティは、ハイブリッドステータスの利便性を強化させるために、(※武器/呪文、マジカ/スタミナの)それぞれのバージョンのいずれも得られるようになります(例えば獰猛と予言はセットになります)。注意すべき点は、グループで協力する際のクラス独自の能力発揮を守るために、現時点では(弱)の効果を与えるパッシブや消費物にはこのルールは適用されません。

・グループに参加・離脱したときに召喚していないペットが再召喚される問題を修正しました。


ドラゴンナイト

■Ardent Flame(熾烈なる炎)

Fiery Breath

Engulfing Flames (morph): This morph’s bonus damage taken now scales with a mixture of your Weapon and Spell Damage, rather than Spell Damage and Max Magicka. The cap is reached when your combined Weapon and Spell Damage is over 9000!

灼熱の息吹

変異スキル「飲み干す炎」の追加ダメージのボーナスは、呪文ダメージと最大マジカではなく、武器・呪文ダメージに応じて変化するようになります。武器・呪文ダメージを組み合わせた最大ダメージの上限は9000を超えます!

Searing Strike

Burning Embers (morph): This ability now heals for up to 100% of the damage done any time it deals damage, rather than up to 75% of the total damage done when the effect ends.

Fixed an issue where this morph's heal could critically strike, despite being based off of damage that could already critically strike.

焼けつく一撃

-変異アビリティ「残火」は、これまでは効果が終わるときに与ダメージの75%の体力を回復していましたが、今後はダメージを与えるごとにそのダメージの100%の体力を回復するようになります。

-この変異によるヒールが、すでにクリティカルが発生したダメージに基づいているにも関わらず(※さらに重ねて)クリティカルを発生させていた問題を修正しました。

Developer Comment(開発コメント)

This change was made to help offer the Dragonknight more steady healing in the midst of combat, rather than locking the heal behind a more "burst like" window where it comes in massive clumps, since much of the Dragonknight's healing currently comes in bursts while their sustained healing is weaker. Additionally, this will fix many issues where the healing from the current iteration can return significantly higher than intended in some situations, as well as fixing numerous issues where the heal value was incorrect when recasting the ability before the duration ran out.

この変更により、これまでドラゴンナイトが戦闘中に得られる回復はわちゃっているときに一時的に得られる「バーストっぽい」固定の回復であり、継続的なヒール能力が弱くほとんどがバーストヒールでしたが、ドラゴンナイトがより安定したヒールを得られるようになりました。加えて、これまでヒールがいくつかの状況下で著しく高い値になって返ってきていた多くの問題を解決し、さらに継続時間が切れる前に再詠唱した際に不正確なヒール値になっていた数々の問題が解消されます。

■Draconic Power(龍族の力)

Spiked Armor: The returned damage from this ability and its morphs’ now scales off a mixture of your Physical and Spell Resistance, rather than Spell Damage and Max Magicka, to help reinforce its identity of a tank ability.

Volatile Armor (morph): The Area of Effect damage from this ability now scales off your Physical and Spell Resistance as well, rather than Spell Damage and Max Magicka.

スパイクアーマー:このアビリティと変異アビリティが敵に返すダメージは、これまで呪文ダメージと最大マジカに応じて変化していましたが、タンク向けアビリティとしてのアイデンティティーを強化するために、物理・呪文耐性の合計値に応じて変化するようになります。

 -獰猛な鎧(変異):このアビリティが与える範囲ダメージは、呪文ダメージと最大マジカではなく、同様に物理・呪文耐性の合計値に応じて変化します。


ネクロマンサー

■Bone Tyrant(骨の暴君)

Bone Goliath

Pummeling Goliath (morph): Fixed an issue where this Ultimate’s Bash override did not receive the cost and cooldown adjustments that the core mechanic Bash got. It can now also proc enchantments or poisons.

骨の巨人化

変異アビリティ「怒りの巨人」のバッシュの無効化(解除)が、通常のバッシュの中枢メカニズムに合致したコストとクールダウンタイムを得ていなかった問題を修正しました。またこのバッシュは付呪や毒効果を引き起こすことができるようになります。

■Grave Lord(墓の王)

Shocking Siphon

Mystic Siphon (morph): Fixed an issue where this morph’s Magicka restore was lower than the tooltip stated.

衝撃吸収

変異アビリティ「秘術の吸収」のマジカ回復値がツールチップが示す値より低かった問題を修正しました。

Skeletal Mage

Skeletal Archer (morph): Fixed an issue where this morph's damage was not increasing per attack as stated.

スケルトンの魔術師

変異アビリティ「スケルトンの射手」によるダメージがツールチップに示されるように攻撃ごとに増加していなかった問題を修正しました。

■Living Death(生ける屍)

・Restoring Tether (morph):

Fixed an issue where this ability and its morphs’ ally healing were considered single target instead of Area of Effect in some cases.

The heal from all of these abilities and their tooltips will now properly be tracked as Area of Effect.

回復の絆:このアビリティと変異アビリティの仲間へのヒールが、いくつかのケースにおいて範囲ヒールではなく単体ヒールになっていた問題を修正しました。これらのアビリティのヒールとツールチップの説明は今後は正しく範囲効果として認識されます。


ナイトブレイド

■Assassination(暗殺)

Assassin’s Blade

Killer’s Blade (morph): Fixed an issue where this ability could fail to be recognized as a class or execute ability in some rare cases.

アサシンブレイド

変異アビリティ「殺人者の刃」がいくつかの稀なケースにおいてクラスアビリティ・処刑アビリティと認識されていなかった問題を修正しました。

Grim Focus Fixed an issue where the override for this ability and the morph, Assassin Will, was 30 meters instead of the standard 28.

冷酷な集中力:このアビリティと変異効果の「アサシンの意志」の無効化(解除)が、通常28メートルであるところ30メートルになっていた問題を修正しました。

Teleport Strike: Fixed an issue where this ability and its morphs’ tooltips stated it had an instant cast time, rather than its true 400ms cast time had since time immemorial.

神速の影:このアビリティと変異アビリティのツールチップの説明で詠唱時間が即時と表示されていましたが、実際は太古の昔から0.4秒の詠唱時間があったため、修正しました。

■Shadow(影)

Path of Darkness: Made some back-end improvements to this ability and its morphs to improve performance.

闇の回廊:このアビリティと変異アビリティのバックエンド処理を改良し、パフォーマンスを改善しました。

Refreshing Path (morph): This ability now heals 1 less time over its duration as a result of the back-end adjustments mentioned above, but its total healing has been increased to ensure no changes in overall power have been made.

回復の回廊(変異):このアビリティは上記のバックエンド処理の調整の結果ヒール回数が1減りましたが、これまでの全体の効果に変更がないよう、総ヒール値が増加しました。

■Siphoning(吸引)

Strife: Increased the damage of this ability and the Funnel Health morph by 5.6%.

闘争:このアビリティと変異アビリティ「体力拡散」が与えるダメージが5.6%上昇しました。


ソーサラー

■Dark Magic(闇魔法)

Crystal Shard

Crystal Weapon (morph): This ability will now replace Imbue Weapon or its morphs after casting, to help reduce the amount of burst potential it can offer with singular moments.

水晶の欠片

変異アビリティ「クリスタル武器」は詠唱後に武器注入(※サイジックスキルライン)やその変異スキルの効果と置き換わり、各タイミングで発動するバーストの可能性を下げます。(※武器注入の効果との併用はできなくなる)

Daedric Mines: Fixed an issue where this ability and its morphs’ scaling coefficients did not match the expected ration of 1 Weapon or Spell Damage to 10.5 Magicka or Stamina. This will result in it scaling less effectively with Weapon or Spell Damage but more effectively with Max Magicka or Stamina.

デイドラの地雷:このアビリティと変異スキルのスケール係数が想定値である1武器・呪文ダメージ:10.5最大マジカ・スタミナに合致していない問題を修正しました。これにより武器・呪文ダメージによるスケールの効果は小さくなりますが、最大マジカ・スタミナによる効果が大きくなります。

Encase

Shattering Prison (morph): Fixed an issue where this ability’s damage was not considered an Area of Effect in many cases.

包囲

変異アビリティ「破滅の監獄」によるダメージが多くのケースにおいて範囲攻撃とみなされない問題を修正しました。

■Daedric Summoning(デイドラ召喚)

Bound Armor

Bound Armaments (morph): Fixed an issue where this ability was not being considered Direct Damage in some cases.

魔力の鎧

変異アビリティ「魔力の武具」がいくつかのケースにおいて直接攻撃とみなされない問題を修正しました。

■Storm Calling(嵐の召喚)

Lightning Form: This ability and its morphs now last 20 seconds at base, up from 15, to properly match the standard duration of Armor buff abilities.

Boundless Storm (morph):

This morph now ranks up to 30 seconds at rank up, up from 23.

This morph no longer ranks up in 1.1% damage done per rank.

Hurricane (morph):

The Area of Effect from this morph now grows at 8 and 15 seconds, rather than 6 and 11.

Reduced the damage bonus per tick to 8%, down from 10%. The total damage bonus will reach 160% at max stacks, up from 150%, resulting in slightly more damage.

稲妻形態:このアビリティと変異スキルの効果時間は、通常の防御バフアビリティーに適切に合致するよう、15秒から20秒に延長されます。

 -変異アビリティ「無限の嵐」はスキルランクアップで最大23秒→30秒に延長されます。この変異の与えるダメージはスキルランクアップごとに1.1%上昇しなくなります。

 -変異アビリティ「ハリケーン」が与える範囲攻撃の継続時間が6→11秒から8→15秒に延長されます。1作動ごとのダメージボーナスが10%から8%に減少します。総ダメージボーナスは最大150%から160%に増加し、わずかにダメージが上昇します。


テンプラー

■Aedric Spear(エドラの槍)

Burning Light: This passive now only deals Magic Damage, rather than Magic or Physical Damage, but continues to scale off your highest stats.

焼けつく光(パッシブ):このパッシブスキルは魔法もしくは物理ダメージではなく、常に魔法ダメージのみ与えるようになります。しかしダメージ値は変わらず最も高いステータスの値に応じて変化します。

Focused Charge

Explosive Charge (morph): Fixed an issue where the damage from this ability could not be dodged, similar to Stampede or Brutal Pounce.

フォーカスチャージ

変異アビリティ「爆発性チャージ」が与えるダメージが殺到(両手武器)や残忍な強襲(ウェアウルフ)のようにロールドッジで回避できない問題を修正しました。

Piercing Javelin: This ability and its morphs now bypass block to live up to their name.

貫通ジャベリン:このアビリティと変異スキルはその名前にふさわしくブロックできなくなりました。

Puncturing Strikes

Biting Jabs (morph): This morph now grants Major Brutality and Sorcery for 10 seconds after casting, rather than Major Savagery for 8, as Sun Fire already grants Major Savagery and Prophecy now.

穿刺攻撃

変異アビリティ「鋭い突き」は詠唱後にこれまで獰猛(強)を8秒間得ていたところ、残忍(強)と魔術(強)を10秒間得るようになります。暁の憤怒の「太陽の炎」も同様に獰猛(強)と予言(強)を得るようになります。

Spear Shards

Increased the range of this ability and its morphs to 28 meters, up from 25 meters.

Reduced the radius of these abilities to 6 meters, down from 8 meters, to match their visual effects and proper power budget.

槍の雨

このアビリティと変異スキルの距離を25メートルから28メートルに延ばします。またこれらのアビリティの範囲を8メートルから6メートルに縮小し、実際の視覚効果と適切なパワーバジェットに合致させます。

Sun Shield

Radiant Ward (morph): Increased the shield scaling per enemy hit to 20% at rank 4, up from 9%.

太陽の盾

変異アビリティ「輝く結界」は、敵の攻撃あたりのシールドスケールがランク4において9%→20%に上昇します。

■Dawn’s Wrath(暁の憤怒)

Eclipse

Living Dark (morph): Reduced the snare potency of this morph to 40%, down from 60%

Unstable Core (morph): Fixed an issue where this ability had a 100ms cooldown per effect, rather than the listed 1 second, which created situations where it was dealing significantly more damage than intended.

日蝕

 -変異アビリティ「完全な暗闇」の与える鈍足効果が60%→40%に減少します。

 -変異アビリティ「不安定なコア」において、クールダウンが1秒ではなく0.1秒になっており、意図せず莫大なダメージを与えていた問題を修正しました。

■Restoring Light(回復の光輝)

Sacred Ground: Fixed an issue where this passive was not working with Ritual of Retribution.

聖地(パッシブ):このパッシブが報復の儀式の使用時に挙動していない問題を修正しました。


ウォーデン

■Animal Companions(獣王)

Scorch

Deep Fissure (morph): Increased the duration of Major Breach granted from this morph to 10 seconds, up from 6 seconds.

灼熱

変異アビリティ「深淵」で得られる侵害(強)の継続時間を6秒→10秒に延長しました。

Swarm

Growing Swarm (morph):

This morph now limits the number of active targets you can have it on to 1.

Increased the damage of the Area of Effect portion of the ability by 50% to make up for the new limit.

フェッチャー大群

変異アビリティ「伝搬する大群」をアクティブにできるターゲットを1体に制限します。新たな制限を埋めるために、このアビリティの範囲攻撃の部分のダメージを50%増加しました。

■Green Balance(緑との調和)

Fungal Growth: Increased the healing of this ability and its morphs by 12.5% to meet the Area of Effect burst heal standards. Its cost remains the same since is covers significantly less area than the others.

フンガルの恵み:このアビリティと変異スキルによるヒールを通常の範囲バーストヒールに合わせて12.5%強化します。他の同様のアビリティと比べてかなり範囲が狭いため、コストはそのまま変わりません。

Healing Seed: Made some back-end improvements to this ability and its morphs to improve performance.

Fixed an issue where the synergy granted from this ability and its morphs, Harvest, was not playing visual or sound effects.

Corrupting Pollen (morph): This ability now prioritizes lowest health enemies with Major Defile. Ragweed season is coming.

治癒の種子:このアビリティと変異スキルにバックエンド処理の改良を行い、パフォーマンスが改善しました。このアビリティと変異アビリティで得られるシナジー「収穫」が視覚効果・音声効果を表示しない問題を修正しました。

 -変異アビリティ「汚染されし花粉」が与える汚染(強)の効果は最も低い体力の敵を優先するようになります。ブタクサの季節がやってきました。

Lotus Flower:Reduced the cost of this ability and its morphs to 1350, down from 2970.

The base ability now grants Major Prophecy and Savagery while active.

Green Lotus (morph): This morph now increases the number of targets healed to 2, up from 1. It also increases the healing of the Light Attack portion to 1500, up from 1320, and the Heavy Attack portion to 4500, up from 3960, at rank 4.

Lotus Blossom (morph): This morph now increases the duration of the effects to 60 seconds at rank 4, up from 20.

ロータスフラワー:このアビリティと変異アビリティのコストを2970→1350に減らします。このベースアビリティはアクティブになっているあいだ予言(強)と獰猛(強)を与えます。

 -変異アビリティ「グリーンロータス」はヒールのターゲットの上限が1→2に上昇し、ランク4における軽攻撃でのヒール値が1320→1500、重攻撃でのヒール値が2960→4500にそれぞれ増加します。

 -変異アビリティ「ロータスブロッサム」は、ランク4における継続時間が20秒→60秒に延長されます。

Nature’s Grasp: Reduced the healing from this ability and the Nature’s Embrace morph by 10%.

Bursting Vines (morph): Reduced the healing from this morph by 25% to ensure it is not stronger than other burst heal abilities, such as Rushed Ceremony.

慰めの緑:このアビリティと変異アビリティ「新緑の抱擁」のヒール値を10%減らします。

 -変異アビリティ「ほとばしる緑」は、救命の儀式(テンプラー)などの他のバーストヒールアビリティよりも強力にならないよう、ヒール値を25%減らします。

■Winter’s Embrace(冬の抱擁)

Crystallized Shield

Shimmering Shield (morph): Fixed an issue where Major Heroism would not refresh from this ability after activating once.

結晶化シールド

変異アビリティ「陽炎シールド」で一度有効になった勇壮(強)の効果が解消されない問題を修正しました。

Ice Armor

Ice Fortress (morph): Increased the duration of this morph to 25 seconds, up from 24, for slightly easier alignment of ability timers.

氷衣

変異アビリティ「氷砦」の継続時間を24→25秒に延長し、アビリティのタイマーを少し調整しやすくしました。