Deep Duck Trouble demo
This is a Demo song made to create a general image of the game. I made this piece with 'Sound Canbas' before converting it to the PSG system. This song was the trigger for me to start working for SEGA. The game is about Donald Dack's adventures. The song depicts a humorous escape during the boss stage.
PSG allowed music creators to use only 3 voices and 1 noise track. It wasn't easy to condense it into 4 voices, but it was a fun experience. It was my first contact with SEGA's Master System(Game Gear). The MIDI version also includes the sound of ducks quacking. Did you notice? Thank you for checking this video. (The scenery is taken in my neighborhood. Don't mind it😅)
オリジナルアレンジシリーズ、今回はスペシャル企画として自分の作ったゲームからのアレンジをUPしました。
1993年に発売されたゲームギアのタイトル「ドナルドダックの4つの秘宝(Deep Duck Trouble)」のボス曲のDEMOで、私がSEGAに入るきっかけになった曲です。
当時のディレクターにイメージをわかってもらうためにSC88を使ってオーケストラ風のアレンジで作ったもので、Pitchを駆使してアヒルの声なども入れたりしています。
本編の映像は付けられないので、バックは自分で近所の公園などを走り回って撮り集めました。画質も悪いしどうかどうか気にしないでください^^;;;;